1039 Budapest, Fodros utca 38-40. | Telefon/Fax: 388-65-85 - Telefon: 240-10-70 | E-mail: fodros-a@kszki.obuda.hu
OM azonosító: 034832

Hírek 2016-2017

Iskolai hírek a 2016-2017-es tanévben

Tanév vége a Fodrosban

Iskola napok: ÍZEK-SZÍNEK-KALANDOK

2017. június. 13-14-15.

Az idei tanév utolsó napjai a Fodros-napok vidámságai jegyében teltek.

Június 13-án a hagyományokat folytatva akadályversennyel indítottuk ezt a 3 napos rendezvény sorozatot. Az alsósok itt az iskolában mérkőztek meg, a felsősök a Hajógyári Szigeten. Volt itt szellemi és fizikai megmérettetés. Jó hangulatú, felszabadult délelőttöt hagytunk magunk mögött.
14-én folytatódott a programok kavalkádja. A felsősök első programként egy harcművészeti bemutatóm vettek részt.
Ez után választhattak a gyerekek, hogy kvízjátékra, mandala-és kavicsfestésre, vagy marcipán figurák készítésére mennek. Azoknak, akik a mozgást választották lehetőségük volt az Izgő-mozgón részt venni az udvaron. melyet 9-től 12.00- ig hirdettünk meg.

Fél 11-től vendégünk volt Geszti Péter, aki rendhagyó irodalom órát tartott a felsősöknek a barátságról. Gyereknek és felnőttnek egyaránt fontos és kiemelkedően jó hangulatú beszélgetés volt.
Az alsósok is bekapcsolódhattak a mandala-és kavicsfestésbe, izeghettek-mozoghattak, de játékkészítésre is lehetőségük volt.
A délelőtt folyamán vendégünk volt még: Nyulász Péter a Helka írója., akinek könyveit nagyon sok gyerek olvasta és szereti.

14.órától a szintén sok éves hagyománnyal bíró Ízek Utcáját hirdettük meg, ahol versenyezni lehetett a legszínesebb ételek címért.

Idén az 1. A osztály nyert, csodálatos ízeket és színeket varázsoltak elénk.

Közben a szabadtéri pódiumon zenés, táncos produkciók szórakoztatták a falatozó vendégeket.

Az utolsó nap bolond ballagás, eredmények kihirdetése és jutalmazása, valamint a nyolcadikosok búcsúja zárta.
Június 17-én az évzárón a 4. C osztály elbúcsúzott az alsó tagozattól egy különleges produkcióval: A Pál utcai fiúk c. nagy sikerű előadás legnépszerűbb dalával: Miénk a grund... cíművel.
Aki segítette őket a színpadon a darab főszereplője: Wundellicht József a Vígszínház művésze.
Élményekkel teli három napot tudhatunk magunk mögött.

A hét programjait a tanévzáró ünnepély és a nyolcadikosok ballagása koronázta meg.


A 4/a osztály az idei évben ... .

...az alábbi pályázatokon indult.

Pályázatok:
Garden Iskola:
Neveljetek palántát!
Készítsetek montázst!
Készítsetek fotót!
Készítsetek rappet!

Montázs pályázat: III. helyezés

Készítsünk rappet: III. helyezés

A fotópályázatunk is és a borsóültetvényünk -neveljetek palántát- is sikeres volt. Külön jutalmat is kaptunk a Garden Iskolától, mert mind a négy meghirdetett pályázatban lelkesen részt vettünk.
(Külön jutalom: 1 láda alma 110 üdítő, 10 kg répa, 20 db karalábé
„Táplálkozz Tudatosan Napunk lehetett,.. Nagyon finom répatortát ehettünk....

A Garden Iskolának mi is készítettünk ajándékot! Többek között almás Fodros plakettet.

(Adni is jó dolog!
A Garden Iskola facebook oldalán a képeink alatt: Ágnes Dulai Köszönjük szépen Éva néninek és a 4.a osztályos diákoknak!Remélem a jövő tanévben is találkozunk!Vigyázzatok magatokra,legyetek egészségesek és tanuljatok jól az iskolában!Puszi Nektek!)

Jó érzés volt olvasnunk a kedves sorokat!

*******



* Indultunk még a 150 éves az Állatkert pályázaton:
Beke Tamara és testvére Beke Tímea csodás rajza 7. helyezést ért el.
* A Csend napja rajzpályázaton három tanuló indult.: Erdélyi Bernát, Szőcs András, Tóth Zsófia
Eredmények: Szőcs András 1. hely; Tóth Zsófia 3. hely (oklevelek mellékelve)

Éva néni

 





Díjátadó ünnepség az ELTE Gömb Aulájában- a Fodros is ott volt...

Június 1-én nagyszabású ünnepség keretében díjazták a tanulmányi versenyeken kiemelkedő tanulókat és felkészítő tanáraikat.

A neves eseményt Dr. Gloviczki Zoltán az Oktatási Hivatal elnöke nyitotta meg. Lánczky Edit a Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ főosztályvezető asszonya méltatta a versenyeket.
A díjazottak az Oktatási Hivatal által támogatott általános-és középiskolai tehetséggondozó versenyeken Budapesten és Pest megyében 1. 2. 3. helyezést elért tanulók és felkészítő tanáraik voltak. Az okleveleket és könyvutalványokat a versenyekhez kötődő szaktekintélyek adták át.

Iskolánkból az Országos Kaán Károly Természet-és Környezetismereti Versenyen elért eredményéért PAPP VIKTÓRIA 1. HELY, DEBRECZENI ÁKOS 1. HELY, LAKATOS LIZA 2. HELY, LÉVAY ROZI 3. HELY vette át a díjat dr. Krizsán Józsefnétől, az Országos Versenybizottság titkárától. Felkészítő tanáruk BOZÓKINÉ HAVAS KATALIN.
Az esemény az elismerésben részesültek tiszteletére adott állófogadással zárult.


A 2016/2017. tanév legeredményesebb pedagógusai a Fodrosban

A tanév végéhez közeledve a tanulmányi versenyek időszaka is befejeződött. Május utolsó napjaiban a III. tankerületi Pedagógiai Szolgáltató Irodában ünnepélyes összejövetel keretében került sor a versenyek értékelésére.

Iskolánkat nagy megtiszteltetés érte, hiszen két pedagógusunk is elismerő oklevelet kapott. A legtöbb tanulót és/vagy csoportot eredményesen felkészítő pedagógus címet kapta Bozókiné Havas Katalin biológia-földrajz szakos tanár, és Kálmán Nikolett némettanár. Kati néni tíz, Nikolett néni hat tanítványát versenyeztette kiemelkedő sikerrel a különböző tanulmányi versenyeken.

Nevük bekerült az Arany Évkönyvbe, mely minden évben összegyűjti az Észak-Budapesti Tankerületi Központ által szervezett tanulmányi versenyek győzteseit.



Egészséges Táplálkozási Vetélkedő fodrosos győzelemmel

Az idén tízedik alkalommal rendezte meg Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata az Óbudai Iskolabüfé Program keretében meghirdetett Egészséges Táplálkozási Vetélkedőt. A versenyre nagy buzgalommal készültek a Fodrosból az 5. b osztályosok. A versenyen végül Balasi Kata, Cumpf Petra, Érsek Kinga, Lakatos Liza és Tóth Alxandra vett részt.

Az egészséggel kapcsolatos vetélkedő a Laborc utcai Barátság Park Szabadidő Centrumban zajlott, ahol 11 óbudai iskola 5 fős csapatai mérték össze tudásukat. Versenyzőink 11 állomáson vettek részt, melyek között táplálkozással kapcsolatos feladatokat, sport ügyességi feladatokat, fogápolással, elsősegélynyújtással, valamint konyha – higiénével kapcsolatos feladatokat oldottak meg.
A csapat tagjainak leginkább az íz érzékelős teszttel gyűlt meg a bajuk: a répalé és a céklalé felismerése nem ment könnyen, de az aktivity feladványokban nagyon jók voltak lányaink. A „gulyásleves”, „töltött paprika” és „ hawai pizza” elmutogatása nagyon vicces feladatnak bizonyult. A 15 perces szünetben egészséges finomságokat kóstolhattunk: 100%-os bioalmalevet, almachipset müzli szeletet és salátát. A második fordulóban taroltak a Fodrososok, minden feladatra a maximális 10 pontot kapták, így az összesített eredmények alapján az I. helyezettnek járó díjat iskolánk diákjai nyerték el.

Jövőre is ott leszünk!


100. angolóránk – 6./1 csoport Erika nénivel

Making Welsh Rarebit - Wales-i sajtos melegszendvics készítése

Az ételekről szóló tanulmányaink lezárásaként angol recept alapján készítettük el ezt a melegszendvicset.

Az előző órán megbeszéltük a hozzávalókat és azt, hogy ki mit hoz a sütéshez. Izgatottan láttunk hozzá, akinek nem jutott feladat, a végén segédkezett az elpakolásban, mosogatásban.

Amikor elkészült, jóízűen megettük, majd előre elkészített édességet is ettünk, aminek a neve: apple crumble – almás omlós sütemény.

Nagyon jól éreztük magunkat!



Egy verseny, ami több mint 17 éve kiemelkedően sikeres

A Fodros iskolában a napi feladatok között a tehetséggondozásra is nagy hangsúlyt fektetünk. Bizonyítja ezt, hogy tanulóink az idei tanévben is számos versenyen értek el szép eredményeket.

Tanulmányi versenyeink között a legsikeresebb a Kaán Károly Országos Természet- és Környezetismereti Verseny, melyen diákjaink minden évben az ország legjobbjai között szerepelnek. A verseny ismeretanyaga átfogja a természetismereti, környezetismereti, biológiai, földrajzi, erdőkkel kapcsolatos alapismereteket, vizsgálatokat, kibővítve a lakóhelyi környezet élővilágának bemutatásával.

A versenyre való felkészítésnek, a többfordulós megmérettetésnek évtizedes hagyománya van nálunk. Iskolánk biológiatanára BOZÓKINÉ HAVAS KATALIN több évtizede tanítja, terelgeti, kíséri tehetséges tanítványait, s az alapos felkészítésnek köszönhetően minden évben egészen az országos fordulóig jutnak. S nemcsak eljutnak az országos szintig, de ott keményen helytállnak, s az élmezőnyben végeznek. Így történt ez idén is.
Íme, a legfrissebb eredmények:

PAPP VIKTÓRIA 5.A OSZTÁLYOS TANULÓ ORSZÁGOS 7. HELYEZETT
(részeredményei: Terepgyakorlat 4.; Kiselőadás 5. holtversenyben; Elmélet 9.)
és A LEGJOBB 5. OSZTÁLYOS VERSENYZŐ
***
DEBRECZENI ÁKOS 6 C. ORSZÁGOS 12. HELYEZETT
(részeredményei: Terepgyakorlat 7.; Kiselőadás 17.; Elmélet 6.)

Így összegezte a két kis versenyző a nagyszerű eseményt:
"A Kaán Károly verseny által olyan tudásra tettem szert, amely az egész életemet megkönnyíti majd. Kitartást, munkát, türelmet tanultam, hogy aztán leszedhessem ennek gyümölcsét."
Köszönöm szépen Kati néninek a felkészítést!

Papp Viktória

„Sok élménnyel és tudással gazdagodtam. Főleg a terepgyakorlat volt izgalmas, ahol rengeteg új dolgot tudtam meg. A helyszínek között ott volt a hortobágyi puszta, a Tiszaigari Arborétum és más gyönyörű tájak.
Bármikor elmennék még egyszer!
Ui: A szervezők is kedvesek, barátságosak voltak.”

Debreczeni Ákos

Gratulálunk a kiváló teljesítményhez, mindannyian büszkék vagyunk a szép sikerekre!





Győztes „Frühlingesek” a Fodrosban

Diákjaink ismét kimagaslóan szerepeltek a nagy hagyományokkal rendelkező "Frühling” német nyelvi versenyen. A verseny célja, hogy segítségével a diákok felmérhessék, hol állnak nyelvi ismereteikkel saját korosztályukban, tanulásra motiválja, nyelvtudásuk fejlesztésére ösztönözze őket.
Iskolánkban évek óta színvonalas, kiscsoportos német nyelvoktatás folyik, melynek eredményeként versenyzőink mindig elnyerik a legrangosabb helyeket a német nyelvi versenyeken.

fruhlingesek
Czakó Bernadett 5.a kerületi 1. hely
Pintye Ákos 5.a kerületi 3. hely
Gazsy Ákos 6.b kerületi 1. hely
Engel Vivien 6.b kerületi 2. hely
Kuncz Botond 6.a kerületi 8. hely
Fekete Dorottya 7.b kerületi 1. hely
Szemán Janka 7.b kerületi 3. hely
Rodé Emma 7.c kerületi 5. hely
Barnák Dóra 7.b kerületi 6. hely
Sipos Balázs 8.a kerületi 1. hely
Pintye Júlia 8.c kerületi 7. hely

Gratulálunk diákjaink remek eredményeihez, és egyben köszönjük a felkészítő tanárok: Paksainé Bóka Ágnes és Kálmán Nikolett áldozatos munkáját!


Fodrososok a csillaghegyi nagyszínpadon

Május 6-án délben az Óbuda napja rendezvénysorozat csillaghegyi színpadán fellépett a Fodros Általános Iskola énekkara is Tóth Brigitta kórusvezető vezényletével.

csnagyszinpad

Az együttes sok vidám tavaszi és nyári dallal készült. A klasszikus dallamok mellett mesefilmek dalaiból készült összeállítást is hallhattak a látogatók.

csnagyszinpad

A negyedikes lányok néptánctudásukat mutathatták meg a nézőknek. A koreográfiát Merkó Ágnes tanította be.
A műsor végén rengeteg tapsot kapott az egész csapat.


Állatkertben a Fodros

Május első keddi napján a felsőbb osztályos tanulók ellátogattak a Fővárosi Állat- és Növénykertbe az osztályfőnökök kíséretével.

allatkert
allatkert

Az idő tökéletes volt egy kis sétához, és hogy senki ne unatkozzon, a tanárok még egy jópofa feladattal is kedveskedtek nekünk. Minden osztály kapott egy-egy állatcsoportot (pl. madarak, azon belül vízparti madarak), ezeket az élőlényeket le kellett fotózni, végül egy kisfilmben bemutatni.

Barangolásunk során betekintést nyerhettünk a hiénák, a jaguárok és a tigrisek reggelijébe is. Megnéztük az állatkert új jövevényeit; a kis zsiráfokat, a kiselefántot és a kis kecskéket.
Az utóbbiakat meg is simogattuk az állatsimogatóban. Láttunk aranyos majmokat, akik túlbuzgón játszottak egymással.

allatkert

A nap végét néhányan fagyival koronázták meg, mindenki remekül érezte magát.


Magyarország nevezetességei

A napközisek havi témája Magyarország nevezetességei volt. A kiállítás megtekinthető a földszinti folyosón.

monev
monev
monev


Fodros Öko-hét

Iskolánkban már hagyomány, hogy a Föld napja alkalmából Öko- hetet rendezünk - különféle érdekes programokkal.

Az idei események közül nagy érdeklődés kísérte a rendőrség bemutatóját. A BRFK munkatársai igen változatos programokkal szórakoztatták a gyerekeket. Több izgalmas dolgot kipróbálhattak a kíváncsi diákok: átélhették, milyen érzés a rohamrendőröknek magukon tudni a védőfelszereléseket, hogyan rögzítik az ujjlenyomatokat, sőt az igen népszerű "drog illetve részeg" szemüvegeket is felpróbálhatták. Nagyon türelmes, segítőkész rendőrök segítették a gyerekeinket, Amit ezúton köszönünk Nekik!

okohet okohet
okohet

Az 1. a-sok kipróbálták az ujjlenyomat vételt, felvehették a bukósisakot, golyóállómellényt, pajzsot, torzító szemüveggel kerülgették bójákat.

okohet

Az egész iskola nagytakarításba kezdett. Minden osztály a saját tantermét varázsolta tisztává, széppé: lemostuk a padokat, székeket, szekrényeket, új faliújságot alkottunk.

okohet

Madárbemutatón is részt vehettünk, ahol sokféle madarat láthattunk, közben előadást hallgathattunk.

Sajnos az időjárás közbeszólt: a két legkedvencebb programunkat, az állatkerti látogatást és az udvari kisállat-bemutatót el kellett halasztani. Azonban szép májusi napokon bepótoljuk!


Eseménydús nap volt a Fodrosban a szünet előtti utolsó nap

A hetedik-nyolcadik évfolyam diákjaihoz a 3. kerületi rendőrkapitányságból érkezett előadó, és érdekfeszítő, tanulságos előadást tartott az internet veszélyeiről és a kék bálna nevű jelenségről.

utolso nap

Időközben az alsóbb éves gyerekek a koncertteremmé alakított tornateremben a MÁV Szimfonikus Zenekar koncertbemutatóját élvezhették. A világhírű zenekar képviselői hangulatos interaktív zenei bemutatót tartottak, melyen megszólaltatták a zeneirodalom klasszikus dallamait. Néhány merészebb diák lehetőséget kapott, hogy részt vegyen egy közös produkcióban a zenekar tagjaival.

utolso nap

A kisebbek után a felsőbb évesek is részesei lehettek a zenekar emlékezetes előadásának.

A harmadik órában a Fodros- énekkar kiskórusához érkeztek nem mindennapi vendégek a Szent Miklós Általános Iskola, Kollégium és Gyermekotthonból! A kis vendégek a fodrososok tavalyi látogatását viszonozták. Úgy tűnik a két iskola közölt egyre szorosabb barátság szövődik...

utolso nap

A fogyatékkal élő gyerekek a MÁV szimfonikus zenekar koncertjére is meghívást kaptak. Így a közös zenehallgatás után, együtt kézműveskedtek énekkaros diákjainkkal. A vendégeket finom falatokkal is kínáltuk. A készített ajándéktárgyakat egy kis meglepetéssel együtt hazavihették. A program végén készült egy közös fénykép is.

utolso nap

Költészet napja a Fodrosban

Április 11-én, kedden délelőtt reggel kellemes meglepetés fogadta az érkezőket: a lépcsőfordulók, folyosók falára "utcatáblákat" helyeztek ki „ismeretlen kezek” egy-egy híres költő nevével. Alatta pedig egy-egy gyönyörű vers volt látható.

kolteszet_napja

A szünetekben a gyerekek és a tanárok is egyaránt örömmel olvasgatták, jegyzetelték ezeket a rejtőzködő remekműveket...

kolteszet_napja

Hagyományainkhoz híven közös kis ünnepség keretében is megemlékeztünk József Attila születésnapjáról. Idén különleges volt a költészet napja azért is, mivel a verseket nemcsak elszavalták, hanem el is énekelték. Viki néni és tanítványai gitárkísérettel tették igazán hangulatossá az összejövetelt.

kolteszet_napja

Többek között József Attila: Kertész leszek című verse került előadásra, majd eléneklésre. Aztán hallhattuk József Attila: Rejtelmek című gyönyörű versét. Végül Radnóti Miklós: Bájoló című költeményét zenésítették meg a résztvevő diákok.


Fordított nap Fodros módra

fordított nap

Pénteken egy nem szokványos napot tartottunk az iskolában. Az érkező diákokat Dök-reggeli várta az első emeleti folyosón: vajas-lekváros kalács. libazsíros kenyér.

fordított nap

A diákok nagy része pizsamában jelent meg, átvették a tanároktól az órákat és ők tanítottak. Ez volt a fordított nap.

fordított nap

E napon tilos volt dolgozatot írni, feleltetni illetve rossz jegyeket adni. Szabó Máté, aki az igazgatói pozíciót töltötte be, rengeteg programmal kedveskedett a diákoknak és a tanároknak egyaránt. Az első szünetben gofri szépségverseny volt a folyosón. A gofrikat otthon kellett elkészíteni és a gyerekek megkóstolhatták őket, így tudtak szavazni a nekik legjobban ízlő gofrira.

fordított nap

A második szünetben, az énekkari teremben diszkót szerveztek, ahol természetesen bárki részt vehetett.
Az utolsó szünetben barátságos focimeccset lehetett játszani a műfüves focipályán.
Nem maradt el a tanári futóverseny sem. A vállalkozó tanárok bebizonyították, hogy iskolakört futni nem is olyan rossz dolog.

fordított nap

Hősiesen állták a próbát, végigfutották a távot.

fordított nap

A diákok pedig ásványvízzel kedveskedtek a kitikkadt felnőtteknek.

fordított nap

A programok után következett a DÖK-közgyűlés: a diákok kérdéseket tehettek fel az iskola vezetőségének, az igazgató helyettes pedig válaszolt rájuk.
Mindenki nagyon jól érezte magát, a diákok szívesen tartanának gyakrabban ilyen napot.



A víz világnapja

víz világnapja

Idén szerdai napra esett a víz világnapja, amit minden évben március 22-én ünneplünk. A jeles nap célja, hogy felkeltse a figyelmet a tiszta víz fontosságára és az édesvízkészletek veszélyeztetettségére. Idén a szennyvíz mennyiségének a csökkentésén van a hangsúly.

víz világnapja

Mi itt a Fodrosban a folyosókra és tantermekbe kék dekorációkat készítettünk, kékbe, a víz színébe öltözött szinte minden kisdiák és tanár, jelezve, hogy egyetért e nap elveivel.

víz világnapja

A diákönkormányzat tagjai ízesített vízzel kínálgatták a szomjazó diákokat és pedagógusokat. Három féle íz közül lehetett választani: citromos, narancsos és citromos mentás tea. Az első emeleten kialakított vízbárban lehetett a vizeket megkóstolni.
Az alsós tanulókhoz is ellátogattak a DÖKösök, hogy felhívják a kisebbek figyelmét is a víz fontosságára.

Szóval, számunkra ez volt az év legkékebb napja!


Apró kezek nagy munkában!

apró kezek

A Fodros Általános Iskola, mely Örökös Ökoiskolaként kiemelt figyelmet fordít az élővilág érdekeire (és ezáltal az állatvédelemre is), a napokban nagy segítségére volt a dalmata-mentő egyesületnek. A kisdiákok zászlókat készítettek a Dalmata Mentésnek.

apró kezek

Nagy lelkesedéssel ragasztgatták kicsik és nagyobbak is a pöttyös zászlókat, a képek magukért beszélnek. Jó volt látni ennyi szorgalmas és ügyes gyermeket  :) Önkéntes munkájuk gyümölcse szétosztásra kerül az április 8-án tartandó Dalmatás Találkozón, melyre ezúton is várunk mindenkit!

apró kezek

Köszönjük a Fodros Iskola diákjainak!



A forradalom ünnepe a Fodrosban

Iskolánkban hagyomány, hogy a márc.15-i műsort a harmadikosok készítik és mutatják be. Idén az a és a b osztály együtt készült. Majdnem teljes létszámmal vettek részt a gyerekek mindkét osztályból. Igyekeztünk az ilyenkor hagyományos versek sorát megtörni narrátor szerepekkel, akik az események sorát idézték fel.

forradalom unnepe

Mindenki nagyon sokat dolgozott, és nagyon szépen szerepelt. A műsor nagy sikert aratott a felsős diákok körében is.

Köszönet érte a gyerekeknek és a tanító néniknek!


Villámcsődület a Fő téren- a fodrososok is részt vettek....

villam_csodulet

A Magyar Drámapedagógiai Társaság "Dráma van" címmel idén is meghirdette március 1-8-a között a dramatikus nevelés hetét. A flashmob-hoz szép számmal csatlakoztak a kerület iskolásai is, de bekapcsolódtak az önkormányzat dolgozói közül is néhányan.

Az esemény célja, hogy egy könnyen elsajátítható ritmusjátékkal felhívja a figyelmet az együttműködés fontosságára, a gyermekeink komplex nevelésére és a kerületi összetartozásra.
Iskolánkból részt vett az eseményen igazgatónk Thyra néni és Kemény Kriszta néni a 2.c osztályosok és osztályfőnökük kíséretében.

villam_csodulet

A 2.c osztály Bús Balázs polgármesterrel...


Országos Ultimate Frizbi kupa csapatverseny

orszagos_ultimate_frizbi

Nyolcadikosok csapata 1. helyezés
Paksai Luca 8.d
Kocsis Fanni
Percze Dzsenifer
Zamishylo Adrian
Récsei Zalán
Sipos Balázs
Németh József 8.a
Gómann Renato
Kohári Levente

Felkészítő tanáraik: Antalffy Ágnes és Paksai Márton

Gratulálunk!!


Tavaszi hírek, tavaszi sikerek Fodrosból…

Siker a Kaán Károly XXV. Országos Természet- és Környezetismereti Versenyen Iskolánkban 12. alkalommal rendeztük meg a a Kaán Károly XXV. Országos Természet- és Környezetismereti Verseny kerületi fordulóját 5-6. osztályos tanulóknak. A kollégák és a gyerekek lelkesedését mutatja, hogy 8 iskolából 42 diák jelentkezett a megmérettetésre.
A közismert és népszerű verseny célja a gyerekeknek lehetőséget biztosítani a megmutatkozó tehetségeik kibontakoztatására: környezetük önálló megfigyelésében, a terepmunka gyakorlásában, a kutatómódszerek önálló alkalmazásában, kiselőadásban mondanivalójuk kifejtésére.
Ünnepi hangulatú délutánon egy szép versenymegnyitó részesei lehettek mindazok a diákok és felkészítő tanáraik, akik megjelentek az iskolában.

tavaszi_hir

A megnyitót Farkasné Horváth Mira címzetes igazgató, szaktanácsadó, Havas Thyra, a Fodros igazgatója és Bozókiné Havas Katalin az iskola biológiatanára tanára tartotta. Mindannyian méltatták a rendezvény fontosságát és népszerűségét, s biztató szavakkal fordultak az izgatott versenyzőkhöz is.
Köztudomású, hogy biológiatanárunkat, Kati nénit a verseny mestereként tartjuk számon, hiszen évekre visszamenően a kerület, sőt a főváros legjobb versenyzői kerülnek ki a kezei közül, sőt az országos versenyeken is mindig az élvonalban végeznek a fodrosos kis természettudósok.
Természetesen rövid műsorral is kedveskedtek a vendégeknek a hazaiak. Az második osztályosok énekes-zenés előadása bensőséges hangulatot teremtett a jelenlévők körében.
Az izgalmas verseny csaknem két órán keresztül tartott. Az izgalmakat finom harapnivalóval, innivalóval vezethették le a versenyzők.

Az eredmények?
A Fodros mindent vitt:
Iskolánkból 6 tanuló vett részt a megmérettetésen.
"+

Lévay Rozi 5.a kerületi 1. hely
"+ "Papp Viktória 5.a kerületi 2. hely
"+ "Lakatos Liza 5.b kerületi 3. hely
"+ "Debreczeni Ákos 6.c kerületi 1. hely
"+ "Major Bálint 6.c kerületi 2. hely
"+ "Somogyi Péter 6.a kerületi 3. hely
"+ "A megyei (fővárosi) fordulók időpontja: 2017. április 7.
"+

 

A március 1-én a III. Kerületi Pedagógiai Szolgáltató Irodában rendezett hivatalos eredményhirdetés és díjátadó ünnepségen azonban nem csak ez a hat tanuló vehetett részt a Fodrosból!
Farkasné Horváth Mira címzetes igazgató és Magosné Kiss Róza a reál tantárgyak kerületi munkaközösség-vezetője oklevelet adott át Hevesi György kémia verseny győzteseinek is köztük a következő fodrososnak:

tavaszi_hir

Kiss Boglárka 7.b kerületi 1. hely
Schneller Lilla 7.c kerületi 5. hely
Lóth Bence 8.a kerületi 2. hely
Kovács Igor 8.d kerületi 3. hely
Mogyorósi Mátyás 8.d kerületi 4. hely
Felkészítő tanáruk Arnoldné Szabó Adrienn.
A Herman Ottó Kárpát-medencei Biológia Verseny is dicsőséget hozott a Fodrosnak:
Papp Vencel 7.b kerületi 1. helyezés
Papp Dávid 7.b kerületi 2. helyezés
Somogyi Zsófia 8.a kerületi 2. helyezés
Hoffer Judit 8.a kerületi 3. helyezés
Felkészítő tanáruk Bozókiné Havas Katalin.

….és még mindig a Fodros.
Ha más éremesőről esett szó, nem feledkezhetünk meg a kerületi rajz verseny fodrosos helyzettjeiről sem:

"+

Bogdán Dóra 2.a 1. helyezés
"+ "Nehéz Fruzsina 1.a 3. helyezés
"+ "Ortutay Kata 4.b 1. helyezés
"+ "Pintye Orsolya 3.b 5. helyezés
"+ "Kiss Dorka 5.c 2. helyezés
"+ "Zorgel Edina 8.c 4. helyezés
"+ "Kiss Virág 8.c 5. helyezés

 

Mindenkinek gratulálunk az elért eredményekhez, s a továbbjutóknak pedig további sok sikert kívánunk a fővárosi döntőkön!


Palacsinta nap

palacsinta nap

Mi is az a palacsinta nap?

A Palacsinta nap vagy húshagyókedd (az angol eredetiben „Shrove Tuesday” „Gyóntató Kedd”) - a húsvét előtti 41. napra eső kedd – a nagyböjt előestéje. Ezen a napon a régebbi időkben minden keresztény kötelező bűnbánatot tartott mielőtt gyónást és feloldozást nyert, innen ered a „Gyóntató Kedd” elnevezés. Ez az utolsó lehetőség mindenféle ételek fogyasztására, a bőséges étkezés ugyanis nagyböjtben tilos.
Tehát a házban megmaradt tojásokból, vajból, zsírból palacsintát készítettek, ezért ezt a napot Palacsinta Napnak nevezték.
Ebben az évben ez a nap február 28.-ára esett.
Hogy ünnepeltük a Fodros Iskolában a palacsinta napot?
Nálunk már évek óta hagyományai vannak ennek a jeles napnak, hiszen ki ne szeretné a palacsintát?!

palacsinta nap

Az angol nyelvi csoportok tanáraikkal együtt ilyenkor sok-sok palacsintával készülnek.
Takács Késa és Csatai Petra 7. osztályosok mesélik:
„Angolóra. Becsöngettek. Mindenki bevonult az angolterembe. Orsi néni hatalmas tál palacsintával várt bennünket: volt benne lekváros, túrós, nutellás……
A tanárunk látta, hogy ennyi palacsinta között nehezen megy a gondolkodás, s így egy kis bevezető után rátértünk az evésre. Miután mindenki jóllakott érdekes tájékoztatókat olvastunk a palacsinta napról. Ezután ehhez kapcsolódó feladatokat oldogattunk. Jókat nevettünk, sokat ettünk.

palacsinta nap

Szerintünk (ahogy az angol gyerekek szerint is) minden nap meg kéne tartani ezt az ünnepet! „




Alapítványi est volt a Fodros Iskolában

Február 18-án mintegy háromszázötven néző előtt rendeztük meg iskolánk hagyományos jótékony célú alapítványi műsoros estjét.

A szervezők nagy örömére szolgált, hogy sokan nyújtottak számunkra segítséget a jó cél érdekében. Mindannyiunk számára fontos volt, hogy egy jó hangulatú összejövetelen a rohanó mindennapok mellett is kellemesen kikapcsolódhassanak szülők, tanárok és diákok együtt, miközben támogatják tanulóinkat.

alapitvanyi_est

Az intézmény saját otthonában: az ízlésesen bálteremmé öltöztetett tornateremben várta a szórakozni vágyó vendégsereget.

alapitvanyi_est

Az alapítvány kuratóriumának megnyitója után kezdődött a műsor. Rengeteg fellépő színesítette produkciójával az előadást.

alapitvanyi_est

Elsőként a nyolcadik évfolyamosok megnyitó táncát, a bécsi keringőt láthatták a nézők. Az előadás nagy tapsot kapott. Végzős diákjaink a középiskolai felvételik közepette is szívesen vállalták a fellépést.
A nyitótáncot újabb táncos produkciók követtek: Keskeny Natália és Buzogány Ákos társastáncot mutattak be, Maros-Szabó Réka társával együtt fergeteges ritmikus gimnasztika tudásával ámította el a közönséget.

alapitvanyi_est

A műsorvezető, Villányi Andrea, volt fodrosos…

Egyházi Géza, az operett színház művésze pillanatok alatt teremtett vidám hangulatot, melyet csak fokozott a Táncművészeti Főiskola tánccsoportjának igazi latin tánca.. Hangszeres produkciókkal is találkozhattunk, Szabó József zongoratanár növendékei is részt vettek az esten, Selinger Dominika és Szabadhelyi Lili zongora és fuvola duójukkal léptek fel, míg Zétényi Áron 4. osztályos fiú is megcsillogtatta gitártudását. Később színpadra léptek, pontosabban repültek a Tornádó Hungary Táncsportegyesület táncosai is.

alapitvanyi_est

A szünet alatt a folyosón rengeteg sütemény, szendvics, ital, pezsgő és egyéb nyalánkságok várták az éhes vendégeket. A szülők szebbnél szebb, mutatósabb szendvicseket és házi süteményeket készítettek az alkalomra.

A fellépő sorát csak a tombolahúzás „zavarta meg”, amelyen sok-sok ajándéktárgy és szolgáltatás került kisorsolásra az önzetlen felajánlásoknak köszönhetően. A fődíj pedig egy kerékpár volt!

Az estét a Tropical Band nevű patrizenekar zárta, latin dallamaival szórakoztatva a jelenlévőket.

Az est bevétele az adakozó szülőknek köszönhetően több mint fél millió forint, mely összeget a Fodros Általános Iskola nevelési-oktatási feladatait támogató szemléltető-és taneszközök beszerzésére, rászoruló tanulóink támogatására, iskolaudvarunk szépítésére szánunk.

A kuratórium és az iskola nevében ezúton is köszönetünket fejezzük ki minden támogatónknak, aki munkájával, anyagi hozzájárulással segítette iskolánkat.


Naprendszer

A napközisek havi témája a Naprendszer volt. Az összes napközis csoport lelkesen készült erre az izgalmas feladatra. A kiállítás megtekinthető a földszinti folyosón.

naprendszer
naprendszer
naprendszer
naprendszer

Ki mit tud?

Február 10-én, pénteken a napköziben a földszinti folyosón lévő osztályok Ki? Mit tud? -ot szerveztek. A gyerekek lelkesen bemutatták különböző produkciójukat! Volt vers, balett, hip-hop, Michael Jackson tánc, művészi torna, modern tánc, stb. Nagyon nagy siker volt, így legközelebb is tartani fogunk ilyen vidám eseményt. :)

ki_mit_tud
ki_mit_tud
ki_mit_tud
ki_mit_tud
ki_mit_tud
ki_mit_tud
ki_mit_tud

Kalandos verseny fodrososokkal

Iskolánkból, 5 osztályból több csapat is csatlakozott a Szalay könyvkiadó Kalandra fel! Zűrös verseny című felhívásához.

kalandos_verseny1

Rendkívül izgalmas, minden korosztálynak más-más feladatokkal, olvasást és szövegértést fejlesztő játékos vetélkedőről van szó.

kalandos_verseny2

A kiadótól felkerestek bennünket, tájékoztattak a további eseményekről és megajándékozták a csapatokat és a patronáló pedagógusokat.


Fodros- suli buli

Farsang idején a vízkereszttől (január 6.) húshagyókeddig tartó időszakban a Fodrosban is gyakran zajlanak zenés-táncos mulatságok. Persze szigorúan csak tanulás után. Valamennyi alsó tagozatos osztály farsangi jelmezbált, ahol a tanító nénik a napközisekkel sok érdekes játékot szerveztek a gyerekeknek.",
Február 3-án hagyományszerűen megrendezésre került a farsangi buli a felsős évfolyamok számára. Az iskola nagy tornatermében tartották az eseményt. A díszítés nagyon szép volt, igazi "party" hangulatot adott a jelmezbálnak.

farsang_2017_1

Sokan beöltöztek; találkoztam Star Wars szereplőkkel, Harley Quinnel és Jokerrel a Suicide Squad című filmből, maffiózókkal...",
Egy növendék például feltalálta magát, és saját kezűleg készítette el jelmezét: apró műanyag rózsákat aggatott a pólójára, így született meg a „Futórózsa”. Nyert is egy tortát az ötletes jelmezéért.

farsang_2017_2

A jelenlévők tombolán is részt vehettek, amin jópofa ajándéktárgyakat lehetett nyerni, mint például egy házi feladat hiányt igazoló papírt vagy kedvezményes utalványt a büfébe.

farsang_2017_3

Rengeteget táncoltunk! Szabó Máté, a DJ kifejezetten jó zenével árasztotta el a termet.

farsang_2017_4

A diákoknak lehetőségük volt ételt és italt vásárolni a folyosón kialakított büféből, ahol nagyon finom szendvicseket és süteményeket árultak a tanárok.

farsang_2017_5

Az est bevétele természetesen visszavándorol a diákokhoz, hiszen a diákönkormányzat a tanulók jutalmazására fogja költeni.",
A megkérdezett vélemények alapján mindenki nagyon jól érezte magát.",

Cikk írója: Kocsis Fanni Barbara 8.D. osztályos tanuló


Zengő-bongó a Fodrosban

Új zenés-táncos programmal bővült a Fodros 2017.01.13-án, melyet Nagyné Rivnyák Réka, iskolánk pedagógusa kezdeményezett, Sőtér Sarolta meghívott mozgásterapeutával. Aktív zeneterápiás foglalkozáson vehettek részt az érdeklődő, alsós gyermekek, amely kiegészült a mozgással is. A foglalkozás célja az volt, hogy ne csak a zenéről tanuljanak a gyermekek, hanem azzal is találkozhassanak, hogyan lesz a zene, mindezt átéléssel, mozgással, számukra nem hétköznapi eljárással elérni. Emellett lehetőségük volt különböző hangolható és nem hangolható ütős- és ritmushangszerekkel is megismerkedni, kipróbálni azokat.

zengo1
zengo2
zengo3

Sikeresen zárult a program, a gyermekek örömmel vettek részt a foglalkozáson, mosolyogva, új élményekkel bővülve távoztak. Tavasszal, az érdeklődőknek ismételten lehetőségük lesz kipróbálni magukat.


Fodros-koncert

Idén sem maradhatott el a Fodrosban az iskola hagyományos karácsonyi koncertje.
"A tornaterem ünnepi hangulatban pompázott: színes gömbök, drapériák, karácsonyi fények várták a közönséget.
"Sok tehetséges tanuló lépett fel aznap este szülők, ismerősök és tanárok előtt. Az alsósok betlehemi műsorral és karácsonyi tánccal kedveskedtek az ott lévőknek, néhányan verset is szavaltak, sőt, énekeltek is.
"Az iskola kórusa, a Fodros-kórus is fellépett az előadáson, gyönyörű karácsonyi dalokkal színesítették a műsort. A jelenlévők hallhatták a szólistákat énekelni és még néhány hangszert is megszólaltattak a diákok, mint például a fuvolát, a zongorát és az oboát.

kkonc1

"De nem csak a tanulókból álló együttes lépett fel, hanem a tanári kórus is megcsillogtatta énektudását.
"Az iskolában tanító zongoratanár is elhozta néhány növendékét, akik csodálatos zongorajátékkal bűvölték el a közönséget.

kkonc2

"Az ünnepség végén a vendégek megilletődve, hálás tapssal köszönték meg a szép estét, a diákok pedig rengeteg gratulációban részesültek és még egy kis meglepetés csokit is kaptak.

A cikk írója: Kocsis Fanni Barbara 8. D. osztályos tanuló


Advent iskolánkban

Mi itt a Fodrosban, mint minden gyermekközpontú iskolában úgy gondoljuk, ünnepeink megélésének meghatározó része a készülődés és a várakozás időszaka.
"A legszebb napok nálunk a karácsonyt megelőző napok:
"December eleje óta beköltözött a szívünkbe az ünnepvárás izgalma. Bár az iskolában az élet haladt a maga medrében, szorgos kezek kezdték díszíteni az épületet.

advent_isk1

"Minden nap történt valami változás. Az osztályok faliújságjai ünnepi díszbe öltöztek, elkészültek az adventi koszorúk, angyalkák, hópihék lepték el a falakat, ablakokat.
"Osztályonként más és más szebbnél szebb ablak- ajtódíszek, faliképek, ajándéktárgyak kerültek a helyükre.
"Minden osztályban nagy a készülődés. Erről számoltak be az osztályfőnökök. Ajándékokat készítettünk szeretteinknek. Verseket, idézeteket kerestünk az ajándékokra. Közben karácsonyi muzsikát hallgattunk. Kicsit néha még énekeltünk is.
"Volt olyan közösség, ahol mézes süteményeket sütöttek.

advent_isk2

"Az iskola bejáratánál napok óta hívogat a feldíszített karácsonyfa.
"Az eltelt három hét alatt több közös iskolai programon vehettek részt a tanulóink. December 6-án iskola szerte megjött Mikulás. Az alsós és felsős testvérosztályok bensőséges összejövetelen ajándékozták meg egymást. Mikulás szépségversenyt is tartottunk.
"A felső tagozatos diákok a Suli-bulin bebizonyították, hogy nem csak tanulni, de bulizni is tudnak. Az alsó tagozatban hét minden napján osztálykarácsonyi ünnepséggel köszöntötték a szülőket.

advent_isk3

"A tavalyi évhez hasonlóan idén is hangulatos ünnepség keretében gyújtottuk meg az aulában található adventi koszorúk gyertyáit.
"Szóval, mindent megtettünk, hogy diákjaink számára megalapozzuk az ünnep meghitt hangulatát.


Állatkertben járt a 8.c.

"Egy hűvös, mégis napsütéses napon a Fővárosi Növény- és Állatkertet látogatta meg az osztály.
"Mikor beléptünk, örömmel láttuk, hogy kevés látogató van rajtunk kívül. Egyből elkészítettük a legújabb internetes őrületet, a Mannequin kihívást. A kihívás lényege, hogy egy bizonyos pózban mozdulatlanok maradunk, amíg a kamera körbe jár.

allatker8c1

Ezután szétszóródtunk és kis csapatokban fedeztük fel az állatkertet. Még a Varázshegyre is felmentünk, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt egész Budapestre. Az állatok még ilyen hideg időben is nagyon érdekesnek bizonyultak. Kettőkor találkoztunk a főbejáratnál és indultunk vissza az iskolába.

allatker8c2

"Nagyon jól éreztük magunkat, szerintünk egy hideg téli napon is kiváló szórakozási lehetőség az állatkertbe menni.

Írta: Soós Zsófia 8.c. és Kiss Virág Hajnalka 8.c.


Fodrososok látogatása a Szent Miklós Iskolában

Hiszek a nehézben, hogy nem lehetetlen...Ember vagyok, s hiszek az emberben. (Babits Mihály)

"Vallja a Szent Miklós Általános Iskola és Gyermekotthon nevelőtestülete, ahol 2016. december 8-án sajátos nevelési igényű gyermekek hallgathatták a Fodros kiskórusát Tóth Brigitta kórusvezető és Merkó Ágnes zongora tanárnő vezetésével.

miklos1

Az érzékenyítő program keretében a két iskola növendékei műsorral kedveskedtek egymásnak az advent jegyében, majd közös kézműveskedéssel készülődtek a közelgő ünnepre. Megható pillanatoknak lehettünk szemtanúi, őszinte odafigyelés, kedvesség és szeretet áradt egymás felé.

miklos2

"Álljon itt néhány sor a gyerekek tollából erről az élményről:
"„Ezekben a gyerekben nincs semmi önzőség, előítélet. Ők sokkal jobban tudnak szeretni és hálálkodni.”
"„Számomra nem volt frusztráló, hogy ilyen gyerekek vettek körül, hiszen attól, hogy ők fogyatékkal élők, még nem kell őket kitagadni. Kedvesek és aranyosak az emberekkel.”
"„Amikor énekeltünk a színpadon és végignéztem a gyerekek arcán, valami nagyon megérintett. Akkor fogtam csak fel igazán ezeknek a gyerekeknek a helyzetét. Remélem, tudtunk nekik örömet szerezni!”
"„Nagyon jó érzés volt, ahogy figyeltek és érdeklődtek irántunk. Ez egy nagyon megható élmény volt.”
"„Nagyon jó volt, hogy eljöttünk ide! Köszönjük a lehetőséget!”

miklos3

Reményeink szerint ezzel a közös koncerttel a fodrosos diákok tettek egy lépést a másság elfogadására, embertársaik tisztelete, megértése érdekében! Ez csak egy hatékony, gyümölcsöző kapcsolat kezdete volt. Mi azon leszünk, hogy ez megvalósuljon!



 

fodkar

Íme, a Fodros karácsonyfája a Fő téren, a díszítő diákok körében.

"Az Óbudai Kulturális Központ idén is meghirdette a kerületi óvodák, iskolák részére a karácsonyfa-díszítő versenyt, az elkészült alkotások rászoruló családok otthonát díszítik majd az ünnepen.

"Iskolánk már többször nyerte el a legszebb karácsonyfa címet…

"Izgalommal várjuk az idei eredményt.


Fodros suli buli

"Ahogy minden évben a diákönkormányzat idén is megrendezte a decemberi suli bulit, amit már mindenki nagyon várt. Ez a rendezvény az egyik legnépszerűbb és legvártabb esemény minden évben a diákok között. Mindig Mikulás környékén tartjuk, most december 9-én került rá sor.
"A táncteret a tornateremben alakították ki. Nagyon jó volt a hangulat, szuper volt a DJ és jók voltak a fények.

sulibuli1

Mi a barátnőimmel nagyon jól éreztük magunkat, sokat táncoltunk és sokat beszélgettünk. A büfében szendvicseket, édességet, üdítőt fogyaszthattak a vendégek. Szerintem mindenki nagyon jól szórakozott.

sulibuli2

"A rendezvény vége felé a DÖK-ösök kihirdették a focibajnokság eredményét. A mi osztályunk nyert, úgyhogy még jobb lett a kedvünk. Utána táncoltunk még egy kicsit és már vége is lett ennek a remek estének.

Antal Karina 6.a


Válts egy csokit mosolyra!

Karácsony közeledtével itt a Fodrosban is fontosnak tartjuk, hogy gyerekeink átérezzék az adományozás fontosságát és szépségét.

csoki1

Ezért csatlakoztunk az Ágota Alapítvány "Válts egy csokit mosolyra" felhívására. Azokon az állami gondozott, vagy nagyon szegény gyerekeken tudtunk segíteni, akik nem kapnak semmit, sem a Mikulástól, sem Karácsonyra.

csoki2

"A csokikat december 10-ig hozhatták a gyerekek. Így egy kicsit mi fodrososok is segítettük pótolni a szeretetet, a gondoskodást.

"KÖSZI, HOGY SEGÍTETTÉL!


Az idei évben is eljött a Fodrosba a Mikulás!

mikulas1

A mikulás napja izgalmasan telt, mint mindig.
"Amikor reggel felkeltem, rengeteg ajándék várt az ablakban. Sok-sok csokoládé, mandarin, mogyoró tündöklött a csizmámban. Az otthoni élmények után jókedvűen indultunk el az iskolába, ahol folytatódott az ünneplés.

mikulas2

"Kedves osztályfőnökünk jóságos mikulásként egy halomnyi ajándékkal várt minket.Volt ott csoki cukor, narancs, mandarin…
"Mi a szokásokhoz híven úgyszintén meglepetéssel készültünk a testvérosztályunknak a negyedikes a-nak. Verseket szavaltunk nekik, érdekességeket olvastunk Szent Miklósról. Eközben a várva-várt Télapó is betoppant. Sok-sok csokival lepte meg a kicsiket, virgácsot pedig senki sem kapott. Mindenki beülhetett az ölébe és ezt megörökítettük fényképek formájában.

mikulas3

"Felemelő érzés volt látni a boldogságot az arcukon. Utána ők is megleptek minket egy-egy aranyos kőre festett Mikulással. Miután az ajándékozás lezajlott, Mikulásról szóló dalokat hallgattunk.
"Sajnos az idő hamar elszaladt, így belekezdtünk a búcsúzkodásba. A nap többi része is vidáman telt, s persze várjuk már a péntek délutáni Mikulás-napi suli bulit!

Szabadhelyi Lili és Felfalusi Petra 8.a


Adventi kiránduláson a fodrososok

Egy decemberi péntek reggelén 6:15-kor már majdnem az egész csapat izgatottan ácsorgott a busz előtt, várva az indulásra.
"Miután minden diák, szülő és tanár megérkezett, megkezdtük utunkat az autópálya felé. Az álmos reggelen csendes beszélgetéssel töltöttük az időt.
"Első úti célunk a mosómagyaróvári Marché étterem volt, ahol kicsit felfrissültünk, s most már mindenki éberen, vidáman foglalta el újra helyét barátai között.
"Az út hosszú volt Rustba, de remekül elütöttük az időt. A kis városba érve rettenetes időjárás fogadott. Nagyon fújt a szél és az eső is esett, így csak a meleg buszból élveztük a városka hangulatos látványát.
"Ezután Wiener Neustadtba (Bécsújhely) vettük utunkat.
"Idegenvezető segítségével ismerkedtünk a várossal. Bécsújhely főtere a Szentháromság-szoborral igazi ékszerdoboz! Először a Dómba látogattunk el, ami Bécsújhely egyik legszebb temploma. Nem győztünk fotózni!

advent1

Utána betekintést nyerhettünk a Burg Forchtenstein katonai múzeumba, majd megcsodáltuk a víztornyot, a város jelképét.

advent2

A hagyományos karácsonyi vásárt a bécsújhelyi advent angyala nyitja meg, és a szőke loknis angyalka nap, mint nap meglátogatja a standokat, beszédbe elegyedik a kicsikkel és nagyokkal, szívesen fényképeszkedik a látogatókkal.

advent3

Élvezettel mászkáltunk, vásárolgattunk ebben hangulatos világban.

advent4

Természetesen visszamentünk Rustba is, elvégre így volt teljes a kirándulás. Ott még varázslatosabb, még nagyobb vásárban találtuk magunkat. Gyönyörű este volt tele karácsonyi fényekkel, jókedvű emberekkel.

advent5

"Fájó szívvel szálltunk vissza a buszra, mert már nagyon késő volt, és várt bennünket Budapest. Mindenki nagyon jól érezte magát, és rengeteg élménnyel és persze ajándékkal gazdagodott.

Cikket írta: Kocsis Fanni 8.D. osztályos tanuló
"A képeket készítette: Mózsik Virág és Paksai Luca Sára, szintén 8.D osztályos tanulók


Kövek

"November 22-én a diákönkormányzat tagjai lehetőséget kaptak arra, hogy megtekinthessék a Kövek című színdarabot, amit a Kolibri Színház színészei; Szanitter Dávid és Ruszina Szabolcs adott elő. Az igaz történet két ausztrál fiatal fiúról szól, akik unaloműző „csibészkedések” közben gyilkosokká válnak.
"Az izgalmas előadást az is színesebbé tette, hogy a két színész nem csak a két fiút játszotta, hanem az elfogásukkal foglalkozó detektíveket is ők alakították. A történet egyben humoros, de rettentően elgondolkodtató a nézők számára.
"A darab után a különböző iskolákból megjelent diákokkal és egy színházpedagógussal megvitattuk a frissen látott eseményeket, és játékosan megtárgyaltuk a két fiú jövőjét a rémes incidens után.

A cikk szerzője: Kocsis Fanni 8.D. osztályos tanuló

kovek

Tiszta iskola-„rendes „diákok
A Dök tagjai a szokásos szemétszedési akciójukon.

tiszta1 tiszta2 tiszta3

Fodrosos győzelem a Bolyai Anyanyelvi Csapatversenyen!

"2016. november 11-én mérték össze tudásukat a magyar nyelv iránt érdeklődő tanulók.
"Bolyai Anyanyelvi Csapatverseny körzeti fordulóján iskolánkat 16 csapat 64 tanulója képviselte. Más versenytől eltérően itt nem egyéni küzdelem folyik, hanem négyfős csapatok teszik próbára tudásuk mellett együttműködési készségüket is.

Legsikeresebben a 7. a osztály Kati néni kedvencei elnevezésű csapata szerepelt, akik az 1. helyezést érték el, s ezzel továbbjutottak az országos döntőbe!

bolyai

A csapat tagjai : Csatai Petra, Lakner Evelin, Schneller Lilla, Takács Késa

"Gratulál nektek minden fodrosos!!!


Bűvész varázsolt a Fodrosban

November 12-én délután iskolánk napközis programja egy bűvész előadása volt.

buvesz1 buvesz2

A hangulatos, minden pillanatában lebilincselő trükkök sorozatát a gyerekek nagy örömmel fogadták. Lelkesen jelentkeztek kisebbek-nagyobbak egyaránt, hogy az egyes mutatványoknál segítségére legyenek a bűvésznek.
"És a csoda valósággá vált! A közönségből választott, színpadra hívott bűvészinasok nemegyszer csodálkozástól tátva maradt szájjal vették tudomásul, hogy itt bizony ők varázslat részesei.
"A mágikus előadás vastapssal zárult, a kis közönség nagyon jól szórakozott, alig akarta elengedi vendégünket.


Múzeumpedagógia: tanulni élmény!

Idén is mint minden évben megrendezésre került a múzeumi nap a Fodros Általános iskolában.

"Ez a program arról szól, hogy minden osztály meglátogat egy múzeumot, kiállítást vagy egy galériát.
"A 8. C osztály idén a Budapest Galériába látogatott.

muzeum1

"3 érdekes és kreatív feladatot kaptunk.
"Először csapatokra osztottak minket. Minden csapatnak ki kellet választania 10 festményt grafikát vagy szobrot a kiállított művek közül. A nehézség annyi volt, hogy egy általunk kiválasztott témához kellett alkotásokat gyűjtenünk.
"A második feladat könnyebbnek mutatkozott. Új csoportok jöttek létre és most csak 1 képet kellett kiválasztani és elmondani miért találjuk érdekesnek.

muzeum2

"A harmadik feladat volt a kreatív. Az eredeti csapatok újra összeálltak és a témánkhoz 2 plakátot készítettünk Nagyon vicces volt az munkafolyamat, sokat nevettünk és élveztük a művészkedést.

muzeum3

"A végén körbejártunk és mindenki papírját és alaposan megnéztük.
"Nagyon érdekes volt a program a tárlatvezető rengeteg új információt osztott meg velünk és nagyon szép képeket, szobrokat láthattunk.
"Más osztályoknak is ajánlom. Nem feltétlen a 8. soknak, szerintem a fiatalabb korosztály is élvezné ezt a galériát.

Verseghy Viktória 8.c


Múzeumi nap az 5. a osztályban

Az én osztályom, azaz az ötödik a osztály, a múzeumi nap alkalmából az Aquincum Múzeumba látogatott el. Busszal utaztunk oda. Megérkezésünk után, először az ottani játszóteret fedeztük fel.

muzeum4

Amikor már eleget játszottunk ott, egy kedves bácsi vezetésével néztük meg a romos, római várost, azon belül a boltokat, a fürdőket, a WC-t, a főutat és a lakóházakat. Sok-sok érdekes, furcsa dolgot tudtunk meg az akkori emberek életéről.

muzeum5

Mivel a sok lehetőség közül, mi a gladiátoros, vetítős programot választottuk, ezért bementünk a hatalmas épületbe és egy kisfilmen megnéztük a hogyan vívtak az akkori harcosok. Közben sokat megtudtunk a régi fegyverekről, más-más harci kiegészítőkről és a csata menetéről is.

muzeum6

"Mikor ezzel végeztünk, újra kimentünk, de ezúttal nem a romokhoz, hanem egy lekicsinyített csatatérre, ahol mi magunk is kipróbálhattunk úgy csatázni egymással, mint a gladiátorok. jókat nevettünk, miközben cipelni próbáltuk a súlyos fegyvereket és pajzsokat.
"Nekem nagyon tetszett ez a múzeum és remélem, hogy máskor is eljövünk ide!

Krammer Nóra 5.a


Lámpás Jack és a szellemek a Fodrosban

Nem várt népszerűségnek örvend iskolánkban a Halloween-nap, amit másodszor rendeztünk meg itt a Fodrosban.

"A kelta eredetű ünnephez kapcsolódó szokások célja eredetileg az eltávozott lelkek átsegítése volt a túlvilágra, különféle engesztelő szertartások segítségével. Mára a Halloweennek már elmaradhatatlan része a töklámpás, a rémisztő maskarák és ijesztő külsőségek.

hallow1

Látva a nap képeit elmondhatjuk, hogy iskolánk diákjai ezzel maximálisan azonosultak, és ezen a napon kiélték kreativitásukat és -szó szerinti-szellemességüket.

hallow2 hallow3

Bár a program elsődleges célja a közösségépítés volt, azért a nap egyúttal az osztályok közötti barátságos versengésről is szólt.
"Az alsós és felsős diákok már több napja nagy izgalommal készülődtek az iskolai Halloween rendezvényre. A meghirdetett tökfaragó versenyre nagyon sok szépen faragott „műalkotás” érkezett, melyből kiállítást rendeztünk a folyóson.

hallow4

Tök jó napot tartottunk: Délelőtt az alsó tagozatosok körében volt kincsvadászat, kézműveskedés- töklámpás készítés, a szülők pedig tökös finomságokkal kedveskedtek a gyerekeknek.

hallow5

A délutáni programokat az idegen nyelvi munkaközösség szervezte. Tény és való: a Halloween nem kifejezetten magyar ünnep, sőt, semmi köze a magyar hagyományokhoz; ám iskolánkban fontosnak tartjuk, hogy a tanulók ne csak az adott nyelv szókincsével és nyelvtanával ismerkedjenek meg, de legyenek tisztában az adott kultúrával, ünnepekkel, szokásokkal is.
"A Halloween erre tökéletesen alkalmas. Vidám, vicces vetélkedők sora várta a gyerekeket, amelyekben szerepeltek azért komolyabb dolgok is –fontos az is, ugye, hogy tisztában legyenek a tanulók, mit is ünnepelnek az angolszászok ezen a napon, és miért – de a hangsúly a különféle tréfás, jópofa ügyességi és szellemi vetélkedőkön volt. Tök jó játékok voltak: a kis –és nagyobb tökmagok sokoldalúan bizonyíthatják rátermettségüket! Sőt egyszerű recept alapján sütit sütöttek, szellem, lúd…stb formák felhasználásával.

hallow6 hallow7

A „megfáradt” ifjúságot terített asztalok is várták libazsíros kenyérrel, libatepertővel, sok-sok zöldséggel. A finomságok gyorsan elfogytak.
"Remek hangulatban telt a délután, mindenki Halloweeni lázban égett, sokan kreatív, rémisztő jelmezben jelentek meg.

hallow8 hallow9

A nap végén jött a legjobb program: pillecukrot sütöttünk és sötétedéskor lámpásunkkal körbejártuk az iskolát.

hallow10 hallow11

A közös játék, a színes programok, a jó hangulat tette emlékezetessé az idei Halloweent a fodrososok számára.


Az októberi napközis téma a közlekedés volt

Ezek a fantasztikus alkotások születtek.

kozl1 kozl2
kozl3 kozl4

Papírgyűjtési verseny értékelése

1.a 905 kg    5.a 350 kg
1.b 87 kg    5.b 123 kg
2.a 184 kg    5.c 99 kg
2.b 85 kg    6.a 10 kg
2.c 37 kg    6.b 404 kg
2.d 43 kg    6.c 323 kg
3.a 252 kg    7.b 36 kg
3.b 771 kg    7.c 5 kg
4.a 279 kg    8.a 1 kg
4.b 27 kg    8.c 167 kg
4.c 99 kg    8.d 446 kg

 

Összesen: 4733 kg

"Minden osztálynak köszönjük a részvételt!
"Az első helyezett osztályokat alsó és felső tagozaton(1.a és a 8.d) a diákönkormányzat jutalomban részesíti!

"Gratulálunk!!


Mi így ünnepeltünk!

Különleges, meglepő ünnepség részesei voltak a Fodros diákjai az idei az október 23-i megemlékezés alkalmával. Az 1956-os forradalom 60 éves évfordulóján gyerekek helyett az iskola tanárai adtak ünnepi műsort a diákoknak.

"Október 21-én ünnepi hangulatban gyűltünk össze a tornateremben, hogy megemlékezzünk 1956 hőseiről, országunk sorsfordító eseményéről. Nagy volt a csodálkozás a nézősereg között, amikor az ünnepség helyszínére bevonultak a szereplők, azaz a fodros tanáraiból alakult társulat. Nagy élmény volt már a műsor elején, hogy tanárok és diákok tényleg együtt énekelték a Himnuszt, teljesen más hangulata volt, mint mikor csak hallgattuk a zenét.

okt23_1

"A műsorban szereplő pedagógusok lelkesen készültek, hogy méltóképpen adják át a nézőknek a történtek jelentőségét, nagyszerűségét. Versekkel, énekszámokkal, prózai beszámolókkal tették átélhetővé, megérthetővé a forradalmi napok történéseit.

okt23_2

"Nagyon jó élmény volt végignézni a műsort, remekül sikerült, akárkit hallottam utána, csak pozitív kritika érte az ünnepélyt. Köszönjük a méltó megemlékezést a Fodros tanárainak!

okt23_3

Interaktív művészeti nevelés a Fodrosban, vagyis Bartók újragondolva

Rendhagyó népzenei bemutatóban volt részünk a napokban az iskola 6. évfolyamosainak.

inter1 inter2

"Termes Rita a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Fúvós Tanszékének oktatója, valamint Szokolay Dongó Balázs zenész tartottak koncertórát a tanulóknak.
"Az igényesen felépített programon izgalmas részleteket ismerhettünk meg Bartók és Kodály népdalgyűjtő „kalandjairól” Közelről láthattunk, halhattunk népi hangszereket, dudát, tárogatót, furulyát.

inter3 inter4

"Zenei és irodalmi betétek színesítették a műsort, sőt élő zenére táncra kelt a közönség.
"Az ilyen élményórák teszik színessé, maradandóvá iskolánkban az oktatást.

Köszönjük!


Mi a pálya, fodrososok?

Október első napjaiban a „Mi a pálya?” műszaki pályaválasztó fesztiválra látogattak a Fodros 8. évfolyamos tanulói.
"A pályaválasztó diákok itt három kérdésre kaphattak választ: Mi érdekel? Hol dolgozhatok, ahol ezzel foglalkoznak? Hol tanulhatom meg ezt a szakmát?

palya1 palya2

"Sok-sok érdekességet látványos kísérleteket láthattak az érdeklődők a 6 műszaki ágazat bemutatásán (Erősáramú elektrotechnika, Gyengeáramú elektronika, Távközlés, Informatika, Gépészet, Vegyipar).
"A nyolcadikosok osztályfőnökei minden lehetőséget megragadva segítik felvételi előtt álló tanítványaikat a beiskolázás nehézségeiben eligazodni, remélhetőleg ezzel a rendezvénnyel is hozzájárultak diákjaik sikeres pályaválasztásához.


Október 6.

Október hatodikán a Fodros folyosóján ünneplőbe öltözött gyerekek gyülekeztek, hogy megemlékezzenek az Aradon kivégzett 13 vértanúra, valamint a Pesten kivégzett gróf Batthyány Lajosra.

okt61

"Az áldozatokat 13 mécses jelképezte.
"A hangulatos összejövetelt szavalatok színesítették, az 5. C előadásában, amit az alsó és felső tagozatosok, fegyelmezett csendben figyeltek.

okt62
okt63

Végezetül, fél perces csenddel tisztelte meg a vértanukat az emlékező közönség.


Kolczonay Ernő megemlékezés a Fodrosban

A mai napon megemlékeztünk híres sportolónkról, Kolczonay Ernőről.
"Ő volt az az ember, aki megszerettette iskolánk tanulóival a vívás művészetét és minden apró trükkjét.

kolczonay1 kolczonay2

"Ma, délután kettő órakor Merkó Ágnes és Nagyné Rivnyák Réka zongora és fuvola duettjükkel megkezdtük a jelenlévőkkel a megemlékezést. Füzi Réka 7. osztályos tanuló verse után Kolczonay István rövid, de lényegre törő beszédét hallhattuk.
"Miután a vívó egyesület koszorúja felkerült az emléktáblára, a résztvevők elhelyezhették a színes virágokat a tábla alá.

kolczonay3 kolczonay4

A már szinte hagyománnyá vált eseményt egy csendes zongorajátékkal zártuk le.


Időutazás a zene világában - Fodrosos megemlékezés a Zene világnapjáról

A zene világnapja alkalmából (október 1.) iskolánkban is szerveztünk egy kis zenei műsort.

zene1 zene2

Az egybegyűlt diákság nagy érdeklődéssel kísérte figyelemmel két zenetanárunk Brigi néni és Ági néni által szervezett ünnepséget. Az idén Brigi néni köszöntő szavai után egy érdekfeszítő zenei időutazást láthattak a gyerekek a kivetítőn.

zene3

Ezután pedig közös éneklésre kérte tanáruk a fodrosos diákokat.
Jó volt egy kicsit együtt énekelni…


Egy kirándulás képei…vagyis rajzai

A Fodros 5.a osztályának diákjai így idézték fel az év eleji osztálykirándulás emlékezetes pillanatait:

kir_kep1 kir_kep2
kir_kep3 kir_kep4
kir_kep5 kir_kep6

Köszönjük az ötletes rajzokat és a hangulatos élménybeszámolókat!


Az utolsó őszi osztálykirándulást a 8.c Esztergomban töltötte

"A rövid vonatút után meg is érkeztünk a határ menti városba. A Rugby hotelben szálltunk meg. Kicsomagoltunk és felderítettük a terepet. Dél felé nagyon megéheztünk, ezért elmentünk a közeli vendéglőbe ebédelni.
"Ebéd után sétáltunk Esztergomban, megnéztük a Bazilikát és a híres Szent István szobrot. Délután kis pihenő után elkezdődtek a programok. Buborékfocin és lézerharcon vettünk rész. Még Vili bácsi és Brigi néni is kipróbálta. Mindenkinek nagyon tetszett.
"Vacsora után elindultunk Párkányba (Szlovákiába). Átmentünk az összekötő hídon. Ott elidőztünk egy kicsit, utána visszaindultunk a szállásra. Rövid alvás után elkezdődött egy újabb nap. Reggeli után raktár szabaduló szobáját próbáltunk ki. Szerencsére mindenki sikeresen kiszabadult. Ebéd után meg már mentünk is haza Budapestre.
"Nekem nagyon tetszett az osztálykirándulás, sajnálom, hogy ez volt az utolsó közös, de örülök, neki hogy az ilyen jól telt.

Kiss Virág 8.c

8c

Osztálykirándulás a 8.A osztállyal

"Korán reggel már kint gyülekeztünk az utcán a csapattal a buszra várva. Mindenki rengeteg táskával, vagy éppen egy „baromi” nagy bőrönddel érkezett. Nem tudom, hogy ki hova készült, de tájékoztatom az olvasóimat, hogy nem egy hétre mentünk a Bahamákra, hanem két napra a Mátrába. Csoda, hogy befértek a cuccaink a buszba! Nos, átesve ezen a dilemmán, az odaút remekül telt. Rengeteg szelfi készült az út során, mint például ez a művészi kép:
"Vagy éppen ez a csoportkép:

8a1 8a2

"Amikor megérkeztünk, mindenki lökdöste egymást, hogy lekerülhessen buszról. Ez a látvány tárult elénk:
"Szép, nem!? Nekem nagyon tetszik. Íme a szoba:

8a3 8a4

"De nem az a lényeg, hogy milyen szobát kapunk, sokkal inkább az, hogy jól érezzük magunkat, akármilyen kicsi is a helyünk.
"Miután sikerült megbarátkoztunk a szállással, első célpontunk az Oxygen Adrenalin Kalandpark meglátogatása volt, ahol elsőként a bob pályával ismerkedtünk meg. Mindenki nagyon jól érezte magát, és ezt meg is örökítették:
"Ezután nagy csapatunk szétvált, és a 8.a-sok már a függőhídra készültek fellépni, miránk pedig a kalandpályára való kötelező felszerelést adták fel.
"Úgy néztünk ki, mint a konyhás nénik, akik éppen a bányából jöttek ki ( a fiúk is).
"A pálya végigmenetele után cseréltünk, mi mentünk a függőhídra, és az A-sok a kalandpályára. Itt is sok jó kép született:

8a5 8a6 8a7 8a8

"Az erdő labirintusba is betévedtünk, ahonnan nem volt egyszerű a kijutás, de ettől függetlenül nagyon jól szórakoztunk.
"A vízi akadálypályát is kipróbáltuk, és páran nem úszták meg szárazon, köztük én sem.
"A szállásra visszatérve megvacsoráztunk, és egy kis szabad foglalkozás következett. Mi frizbizéssel töltöttük az időt, de másoknak más szórakozásra támadt inkább kedvük.

8a9 8a10

"Este néhányan megnéztük a kivilágított kilátót is.
"Másnap reggeli után összepakoltuk a cuccainkat. Utoljára még elmentünk bobozni. Gyorsan repült az idő! És már jött is értünk a busz, hogy hazavihessen.
"Mindenki nagyon jól szórakozott és mindkét osztály reméli, hogy év végén is mehetnek majd egy utolsó osztálykirándulásra!

Írta: Kocsis Fanni Barbara 8.A


A 7.c Balatonföldváron töltött két felejthetetlen napot.

"Volt játék, fürdőzés, séta naplementekor, jó beszélgetések.
"Úgy tűnik, jól összehangolódott ez a magas létszámú osztály….

7c1 7c2

Az osztálykirándulás jó dolog!

"Nem kell magyaráznunk senkinek, hogy mit is jelent a diákként kiszakadni a családból, és az osztálytársakkal, tanárokkal egy-két napot eltölteni valahol máshol és másképp, mint ahogyan megszoktuk.
"Hosszú évek múltán is szívesen emlegetjük fel a vonatozást, bográcsozást, az éjszakai bátorságpróbát vagy a nagy beszélgetéseket, röhögéseket. Jó nézegetni a régi fotókat…
"Szülőként mindig öröm, ha gyerekeink fáradtan a nyakunkba borulnak, és már mesélik is a kirándulás jobbnál jobb élményeit.
"Pedagógusként pedig az osztálytalálkozókon tapasztalhatjuk, hogy egy-egy jól sikerült kirándulásra milyen pontosan emlékeznek volt tanítványaink akár tizenöt-húsz év múlva is.
"Ezeken a kirándulásokon nem feltétlenül csak ismeretbővítésre, mint inkább a közös élményekre, közösségformálásra van különleges lehetőségünk.
"Tehát: Osztály! Kirándulás!
"A Fodros felső tagozatos osztályai szeptember 22-23-án töltöttek két emlékezetes napot az ország különböző helyein.
"Néhány osztálytól beszámolót is kaptunk:


Napközis témahónap

"A napközis csoportok minden hónapban feldolgoznak egy témát. A szeptemberi hónap témája: Az erdő.
"Ezek a csodálatos munkák születtek, melyek a fölszinti folyosón tekinthetőek meg.

Adri néni

erdo1 erdo2 erdo3

Gólyaóra fodrososokkal

A pénteki rendhagyó osztályfőnöki óra keretein belül izgalmas programon vettek rész a 8. és 5. osztályos tanulók.
"Mindhárom "végzős" osztály meglátogatta testvérosztályát, és együtt töltötték az utolsó órát.
"A gólyáknak játékos feladatok keretében bizonyítani kellett, hogy ismerik-e az iskolát és a tanárokat.
"A nyolcadikosok segítségével gyűjtötték össze az iskola „legfontosabb?” jellemzőit: Különböző érdekes kérdésekre kellett választ adniuk. Például: Hány szőke tanár van az iskolában? Hány matektanár tanít a Fodrosban? Melyik tanárnak vannak ikrei? Hány lépcsőfok vezet a tetőtérbe?…stb.
"Persze a válaszadás nem okozott gondot a nagyobbaknak, de az 5. esek is gyorsan és sikeresen megoldották a kvízt.
"Megkérdeztem két diákot is, hogy hogy érezték magukat az eseményen. Elsőként egy nyolcadikos véleményét kértem ki, majd egy ötödikesre voltam kíváncsi:)

"Riporter: Hogy tetszett a Gólyanap?
"Egyik legjobb barátnőm választ adott a kérdéseimre. Lássuk, mit válaszolt!
"Vercsi: Nos, nekem személy szerint nem volt annyira nagydolog, de a program elég jó ötlet és a kicsik biztos élvezték. :)
"Természetesen a kicsiktől (már amennyire kicsiknek nevezhetőek az ötödikes tanulók) is megkérdeztem az egyik lányt, hogy ő milyen élményekkel gazdagodott aznap.
"R.: Na és te hogy érezted magad a Gólyanapon? Kedvesek voltak veled/veletek a nagyok?
"L.: Igen, abszolút. Mindig jöttek segíteni, amikor elakadtunk, de azért többször volt az, hogy nem kellett ide hívnunk őket.. :) Egyébként nagyon jól éreztem magam, tök vicces volt. :)
"R.: Volt esetleg kedvenc feladatod?
"L.: Igen, mégpedig amikor meg kellett számolni a lépcsőket. Egy kicsit fárasztó volt, de legalább mozogtunk. :)

A nyolcadikosok nevében sikeres és jó jegyekben gazdag tanévet kívánunk kedves Ötödikesek!

A cikk írója: Kiss Virág 8.c és Kocsis Fanni Barbara 8./d, a DÖK újságírói


Újra együtt a Fodrosban

ujra1

"Augusztus 31-én az ünnepélyes tanévnyitóra ünneplőbe öltözött gyermekek, az őket kísérő szülők, barátok gyülekeztek iskolánk udvarán. Kacagás, jókedv és örömteli találkozás jellemezte ezt a szerda délutánt.

ujra2

"A nyolcadikosok feltűzik a Fodros-jelvények az újoncoknak.
"Egy kis vidám műsor szórakoztatta a jelenlévőket, melyet Holczer Kati néni 4.c osztálya adott elő.

ujra3

"Majd Havas Thyra néni, iskolánk igazgatónője nyitotta meg az új tanévet. Külön köszöntötte az új első osztályosokat, azt az 53 kisdiákot, akik tanító nénijükkel: Fényes Eszter, Bezzeghné Csikós Tünde vezetésével nagy taps kíséretében vonultak be a fodrosos diákok közé.
"Sok vidám napot, sok dicsérő szót kívánunk a Fodros valamennyi diákjának az új tanévben!!!
…és újra együtt a testvérosztályok…
"Az első osztályfőnöki óra programjaként alsós és felsős testvérosztályok közös összejövetelen ismerkedtek egymással.
Voltak, akik sportversenyt szerveztek, voltak, akik közös társasjátékozással töltötték az időt.

ujra4 ujra5

"Az 1.a és az 5.a osztály diákjai pedig közös drámajáték foglalkozáson vettek részt. Csikós Tünde néni jobbnál jobb „feladatai” sok nevetést, jókedvet varázsoltak a kis elsősök és az „öreg” ötödikesek arcára.

ujra6 ujra7

"A 3.b 7.c osztályt közös fagyizásra hívták osztályfőnökeik. Jólesett a kis kirándulás közben nyári élményeket feleleveníteni.

ujra8