1039 Budapest, Fodros utca 38-40. | Telefon/Fax: 388-65-85 - Telefon: 240-10-70 | E-mail: fodros-a@kszki.obuda.hu
OM azonosító: 034832
Alapítvány a Fodros utcai iskoláért Számlaszám: 11703006-20052755 Adószám: 18034271-1-41

85 éves a Fodros

FODROS LOGÓ

Mint ismeretes, az idei esztendőben ünnepli a „FODROS ÁLTALÁNOS ISKOLA” a 85. éves jubileumát.
A kerek évforduló tiszteletére az 5. évfolyam tanulói

„FODROS 85”

szlogennel logó-t készítettek saját fantáziájuk szárnyalása alapján.
Gyönyörködjünk a legötletesebb, legsikeresebb, legszebb alkotásokban.

fl_01
Debreceni Noémi 5. A

fl_02
Erőss Viktória 5. A

fl_03
Farkas Ábel 5. A

fl_04
Gadácsi Szabolcs 5. A

fl_05
Horváth Zsombor 5. A

fl_06
Keskeny Natália 5. A

fl_07
Lóth Bence 5. A

fl_08
Mariut Sebastian 5. A

fl_09
Simon Dominik 5. A

fl_10
Szautner András 5. A

fl_11
Szilber Leonetta 5. A

fl_12
Szilber Leonetta 5. A

fl_13
Villás Angelika 5. C

fl_14
Baán Péter 5. B

fl_15
Buzogány Ákos 5. B

fl_16
Fehér Nadin 5. B

fl_17
Felfalusi Petra 5. B

fl_18
Felfalusi Petra 5. B

fl_19
Hoffer Judit 5. B

fl_20
Károlyi Kálmán 5. B

fl_21
Mogyorósi Mátyás 5. B

fl_22
Percze Jennifer 5. B

fl_23
Rózsa Richárd 5. B

fl_24
Somogyi Zsófia 5. B

fl_25
Sülyi Mátyás 5. B

fl_26
Di Giovanni Bence 5. C

fl_27
Kiss Virág 5. C

fl_28
Pauli Miksa 5. C

fl_29
Perity Krisztina 5. C

fl_30
Szabó Máté 5. C

fl_31
Tóth Gellért 5. C

fl_32
Verseghy Viktória 5. C

fl_33
Boda Gergely 5. D

fl_34
Cselovszki Bence 5. D

fl_35
Fejős Andor 5. D

fl_36
Gortka Marcell 5. D

fl_37
Gortka Marcell 5. D

fl_38
Homályos Réka 5. D

fl_39
Keul Máté 5. D

fl_40
Kocsis Fanni 5. D

fl_41
Kocsis Panka 5. D

fl_42
Kovács Igor 5. D

fl_43
Mózsik Virág 5. D

fl_44
Récsei Zalán 5. D

fl_45
Veress Viktória 5. D



85 ötös

A jubileumi év jegyében diákjaink között versenyt hirdettünk: ki tud „begyűjteni” előbb 85 db. ötöst az osztályában. Elárulhatjuk, többeknek már az első félévben sikerült elérniük a bűvös számot!

Íme, az osztályelsők névsora:

3.a Lóth Emese
3.b Gazsy Ákos
3.c Udics Dominik
4.a Lévay Anna
4.b Kiss Boglárka
4.c Lévay Boglárka
5.a Keskeny Natália, Farkas Ábel
5.b Somogyi Zsófia, Sülyi Mátyás
5.c Di Giovanni Bence
5.d Paksai Luca Sára
6.a Juhász Anna
6.b Nádaskai-Pirroch Lilla
6.c Marozsák Tádé
7.a Zooi Fanni
7.b Gáspár Lalita
8.a Locsmándi Luca
8.c Keskeny György

Gratulálunk!

Iskolatörténeti vetélkedő
3. forduló

  • 1. feladat: Ki mondta? (Kutass az iskola 75. évfordulójára készült évkönyven!)

  • „Szerintem a kerékpárom már magától, a kíséretem nélkül is képes lenne megtenni az utat az otthonomtól az iskoláig.”

    Dr. Dolgos Györgyné (Jutka néni)

  • „És csak hab a tortán, hogy mindkét fiam is idejárt, sőt férjem révén is kötődöm az iskolához, hiszen ő is fodrosos volt….”

    Bokányi Zsuzsanna (Zsuzsa néni)

  • „1971-ben léptem át először az iskola kapuját, mint elsős kisdiák.”

    Marosiné Jánosi Klári (Klári néni)



  • 2. feladat: Kik kaphatnak elismerésként Fodros-plakettet?

  • iskolánk példamutató nyolcadikos diákjai

  • diákok segítőkész szülei

  • kiváló fodrosos pedagógusok



  • 3. feladat: Hogyan támogatja iskolánkat az Alapítvány a Fodros Utcai iskoláért?

  • Anyagi eszközökkel is támogatja az iskola, oktató, nevelő munkáját, nevelési céljainak megvalósulását.

  • Legrászorultabb tanulókat anyagilag támogatja, így ők is eljutnak tanulmányi és erdei iskola jellegű kirándulásokra.



  • 4. feladat: 8. Ezen a réges-régi osztályképen fodrosos diákokat láthatsz. Gyűjtsd össze és írd le, miben különbözik ez az osztály a mai osztályoktól!

  • osztálykép  
  • az osztályba csak lányok jártak

  • iskolaköpeny

  • nyakkendő

  • a lányokon hosszú szoknya



  • Milyen volt a 85. tanév 85. napja?

    Iskolánk pedagógusai mindig is igyekeztek óráikat vidámmá, játékossá és hatékonnyá tenni, megtalálni a komoly munka és a derűs óra közötti harmonikus arányt.
    Jó alkalom adódott erre január 21-én, a 85. tanév 85 napján.
    Hiszen az idén évfordulót ünneplünk!

    A következőkben egy kis ízelítőt adunk abból, hogy tették tanáraink emlékezetesebbé ezen a napon óráikat az évforduló jegyében.

    Ági néni németóráján rejtvények formájában varázsoltatott elő 85 szót a meglévő szókincsükből a 3. évfolyamosokkal. A gyerekek párokban is dolgozhattak az izgalmas feladaton.
    Ági néni az óra végén árulta el a különleges feladat okát: ma van a 85. tanítási nap

    *** ***

    Ki tud 85 emberi szervet ill. szervrészt felsorolni? Gyűjtsetek 85 vízrajzi fogalmat?
    Adta ki az utasítást Havas Kati néni a földrajz és biológia órákon.
    Van, akinek percek alatt összejött a 85, mások hosszan kutattak emlékeikben…

    *** ***

    Angol órák a 85-ös szám bűvöletében

    Mi, ötödikesek angolórán születésnapi köszöntőt készítettünk a füzetekbe. Csodás torták gyertyákkal, hatalmas, csupa szín 85-ös szám hirdette, különleges nap a mai. A kedvenc angol szavak adta keret emlékeztetett bennünket arra, hogy azért ez egy angolóra ám!
    A hetedikes nyelvtanórán 85 szóból álló fogalmazást írtunk arról, miért lehet fontos egy intézmény, jelen esetben a Fodros, életében egy kerek évforduló.
    A hetedikes angolórán keresztrejtvényeket készítettünk egymásnak a tanév 85. napján. A segítséget az jelentette, hogy a fősor minden esetben az volt: eighty-five.

    Ágota néni

    *** ***

    Kémia óra a 85. tanítási napon, a 8. c osztályban

    Az óra elején beszélgettünk a 85. rendszámú (sorszámú) elemről, az asztáciumról.Megpróbáltuk összeszedni azt a kevéske információt, amit eddigi tanulmányainkból megállapíthatunk róla. Ezek a következők voltak: jele:At , halogén elem, amely a VII.A csoportban helyezkedik el. Elektronszerkezete alapján azt várnánk, hogy egy elektron felvételével stabil, nemesgázszerkezetet alakít ki. A bór-asztácium vonal tagja. Ez egy nevezetes határ a periódusos rendszerben, ez választja el a fémeket a nemfémes elemektől.
    Mivel az asztácium rajta van ezen a vonalon, félfémes elem.
    Mivel nagyon ritka, kisebb jelentőségű elem, a wikipédiában sem találhatnák sokkal többet róla!
    Az asztácium a periódusos rendszer 7.A főcsoportjába tartozó elem, a halogéncsoport tagja.A rendszáma 85, a vegyjele At. Elektronszerkezete [Xe]4f14 5d10 6s2 6p5, azaz vegyértékhéjatelítetlen, egy elektron felvételével a nemesgáz elektronszerkezetet el tudná érni. Az asztáciumot 1940-ben állította elő mesterségesen D.R. Corson, K.R. MacKenzie, és E. Segre Kaliforniai Egyetemen bizmut alfa-részecskékkel történő bombázásával. Igen instabil elem (neve is erre utal, görög asztatosz instabil) gyorsan bomlik, a számítások szerint egy km3 nyi földkéregben mindössze 1 milligramm asztácium található. 210At felezési ideje 8,1 óra. Bomlékonysága miatt jelentősége igen csekély, kémiai tulajdonságai a jódéhoz hasonlítanak.Az asztácium félfém.

    Adri néni


    Mi a 85. tanítási napon az osztályommal Fodros születésnapi rajzokat készítettünk!Mesélte Adri néni a 2.c osztályfőnöke, és büszkén mutogatta a szép rajzokat.

    *** ***

    Csókás Viki néni az elsősei a játékos testnevelésórán 85 guggolással bizonyíthatták erejüket és kitartásukat.

    *** ***

    Brigi néni énekóráin 85 népdalcímet kellett gyűjteni a gyerekeknek. Jó kis verseny volt!

    *** ***

    Merkó Ági néni néptáncórái is a 85-ös jegyében zajlottak. Az 1 c és 1.a osztályosok 85 db továbbhaladó csárdáslépést tettek és közben számolást is gyakoroltak.A vidám óra tapsviharral zárult.

    *** ***

    És még folytathatnám a listát. Egyszóval jól szórakoztunk… és még tanultunk is közben!

    *** ***

    A 85. félév

    „Néma csend, egyetlen pisszenés sem hallik. Izgatottság vesz erőt mindenkin. Most kiderül… Igen, most kiderül, ki hogyan dolgozott, mennyire igyekezett a félév során. Mert nem elég, hogy az ember tudja magáról, hogy szorgalmas volt. Az elismerés a legfontosabb. Sorolják a neveket, névsor szerint, A, B, C… Most! Most, mindjárt! Végre mindenki kézhez kapja a bizonyítványát, elégedetten nézegeti a jegyeit. Persze vannak, akik nem jártak szerencsével, de ez mindig is így volt, van, lesz. Ez természetes.”
    Sok ötöst osztottak ki, de csak a nyolcvanötös számnak volt különleges szerepe ezen a napon!
    Az évforduló jegyében a bizonyítványosztás után mindenki buzgón kezdte számolni ötöseit.

    Aki elérte a bűvös számot, azt emléklappal és egy csokoládéval jutalmazta meg a diákönkormányzat.

    Iskolatörténeti vetélkedő
    2. forduló

  • 1. feladat: Hogyan kapcsolódnak az alábbi számok a Fodros történelméhez?

  • 1989

    Ekkor vehették birtokukba a gyerekek a felújított Fodros utcai épületet.

  • 8

    Az iskola nyolc évfolyamos.

  • 3886585

    Iskolánk telefonszáma.

  • 85

    Ennyi éves az intézmény.


  • 2. feladat: Anagramma - Összekeveredtek az iskola történetével kapcsolatos személyek neveinek betűi. Tegyetek rendet, majd írjátok le azt is, hogyan kapcsolódnak ezek a személyek iskolánkhoz!

  • DR.GGYÖOS RGYDOLNÉ

    Dr. Dolgos Györgyné - Az iskola közkedvelt tanítónője. Nemrég vonult nyugdíjba.

  • MINA HÁLYGY

    Nagy Mihály - Évtizedekig a Lehel utcai iskola igazgatója volt.

  • ÁDR. ÁZSMBOKIPL

    Dr. Zsámboki Pál - Csillaghegy első plébánosa - Ő alapította a római katolikus polgári fiú és lányiskolát Csillaghegyen.

  • STTARLÓISVÁN

    Tarlós István - Jelenlegi főpolgármester, iskolánk öregdiákja, egykor a Lehel utcai épületben tanult.

  • 3. feladat: Csillaghegy két nevezetességét ábrázolják a képek. Kutass a történetük után, mesélj róluk!

  • Csillag Mozi

    A Mátyás Király úton az 1990-es évekig működő Csillag mozit egy nyugalmazott százados építtette. Ma üresen áll.


    Ásványvíz

    A Csillaghegyi strandon percenként 800 liter 22 ºC hőmérsékletű, termelhető ki. A forrás vizét Csillaghegyi Ásványvíz néven palackozták, és ma is forgalmazzák.



    Kedves Öregdiákok!

    Iskolánk ebben a tanévben ünnepli megalakulásának 85.évfordulóját. Az ünnep nem lenne teljes, ha nem emlékeznénk meg elődeinkről, gyökereinkről. Számos kérdésen merenghetünk el az elmúlt évek felidézése során. Vajon az akkori diákok emlékeznek-e még a régi alma materükben eltöltött boldog diákévekre? Megmaradtak-e a kedves barátok, az akkori tanárok, él-e még a régi szerelmek emléke?

    Ezúton invitáljuk egykori diákjainkat, dolgozóinkat, hogy írjanak nekünk az alább található e-mail címre, meséljenek magukról, emlékeikről! Kérjük, tegyék lehetővé régi iskolájuknak, hogy minél nagyobb számban egybegyűjtse az egykori nebulóit, az elmúlt évtizedek közös történelmét.

    Köszönjük!

    hfm_marika@levele.hu


    85 tulipán
    Paksai Luca Sára - 5.d osztályos tanuló

    ültetés

    Ebben a tanévben ünnepli iskolánk 85. évfordulóját. Ebből az alkalomból az 5.d osztály technika órán virághagymákat ültetett. Mindenkinek megvolt a maga feladata. A fiúk lelkesen hozták a kerti szerszámokat és a locsoló kannát, a lányok pedig örömmel helyezték el a virághagymákat a 85-öt formáló mélyedésekbe. A végén alaposan meg is öntöztük. István bácsi és Andi néni nagyon elégedett volt velünk, Marika néni még fényképezett is. Mi pedig reméljük, hogy tavasszal gyönyörködhetünk a színes kis virágokban.


    tulipán


    Iskolatörténeti vetélkedő
    1. forduló
    Leadási határidő: 2013. október 25.


  • 1. feladat: Hogyan és mikor alakult ki Csillaghegy?

  • Válasz: A középkorban itt állt Kissing nevű község a 16. században elnéptelenedett. Békásmegyer déli részén, a Kissingpusztán a 19. század végén kialakult egy üdülőtelep, amelyet 1910-ben neveztek el Csillaghegynek.


  • 2. feladat: Hol létesült Csillaghegy első egy tantermes iskolája!

  • Válasz: Az első iskolai foglalkozásoknak az 1910-ben felépült „Casino” adott helyet. (Fő u. 14., ma Ráby Mátyás utca 16.) Az épület földszintjén tantermes iskolát létesítettek.


  • 3. feladat: Mikor épült fel a Lehel utca 15. szám alatti iskola?

  • Válasz: 1928-ra épült fel az iskola.


  • 4. feladat: Ki volt az első állami iskola iskolaigazgatója Csillaghegyen? Mutasd be munkásságát néhány mondattal!

  • Válasz: Abban, hogy Csillaghegyen felépült az első állami iskola a Lehel utcában, Csiszér Józsefnek jelentős szerepe volt. Mély emberszeretetét, kiváló pedagógiai képességét, igaz magyarságát ragaszkodó megbecsülés övezte. Csiszér Józsefre azok is emlékeznek Csillaghegyen, akiket már nem tanított. Székely mivoltát külsejében is megőrizte. Szálegyenes tartása, csizmás székely viselete és bajsza megmaradt az emlékezetben.


  • 5. feladat: Nyomozz! Mit vagy kit ábrázolnak a képek?

  • A kurzort a kép fölé húzva jelenik meg a helyes válasz.

  • A Lehel utcai iskola bejárata Csiszér József Útlezárás - Levegőtisztasági akcióban a Fodros diákjai Karácsonyi cserebere vásár a Fodrosban