1039 Budapest, Fodros utca 38-40. | Telefon: 240-10-70 | E-mail:
OM azonosító: 034832
Alapítvány a Fodros utcai iskoláért Számlaszám: 11703006-20052755 Adószám: 18034271-1-41
Fenntartó intézmény: Észak-Budapesti Tankerületi Központ

Pénzügyi témahét a Fodrosban

Iskolánkban március 6. és 10. között projektmunka keretében rendeztük meg a PÉNZ 7-et. Előzetes feladatként újrahasznosított anyagokból olyan ötletes perselyt kellett a gyerekeknek készíteniük, amibe az osztályok a verseny során gyűjthették a zsetonjaikat.

A hét feladatait az alsós osztályok tetszőleges időpontban, tantárgyakhoz kötve végezhették el. Rajzos feladat volt 1-2. évfolyamon a bankjegyek ill. 3-4. évfolyamon a bankkártyák tervezése. Kreatív feladat volt a „Takarékos ötletek kertje”: az osztályok egy virágcserepet, kaspót, megtöltöttek homokkal, földdel, beleszúrtak hurkapálcákra ragasztott papírvirágokat, amelyekre olyan ötleteiteket írták, rajzolták, amik segíthetnek egy családnak takarékoskodni a mindennapokban. Az elkészült munkákból kiállítást rendeztünk.

A matematika tantárgyhoz kapcsolódva a gyerekek évfolyamuknak megfelelő nehézségi szintű, pénzhasználattal, pénzváltással, vásárlással kapcsolatos interaktív feladatokat oldottak meg számítógépen. Az 1-2.-osok olyan rajzos-szöveges feladatlapot is kaptak, ahol azt kellett eldönteni, hogy két dolog közül mi kerül többe a valóságban. A 3-4.-esek a Magyar Nemzeti Bank honlapján ismerkedtek meg bankjegyeink grafikáival, biztonsági elemeivel. Megszerzett tudásukról teszt formájában adtak számot.

Csütörtökön a 4-5. órában mutatták be az osztályok egymásnak a két utolsó feladat megvalósítását: előadtak egy szabadon választott dalt, amiben szó van pénzről szegénységről, gazdagságról, adás-vételről, továbbá elmesélték a többieknek, hogy milyen osztályprogram megvalósítására költenék a 10.000 Ft-os fődíjat. Minden teljesített feladatot a zsűri és a Mini-DÖK (3-3 gyerek osztályonként) értékelt játékpénzzel.

Felső tagozaton igyekeztünk gyakorlatias feladatokat kitalálni tanulóinknak, amikkel a mindennapokban is találkozhatnak. Volt valutakeresés, amely felért egy extra testnevelés órával; teleshop, hogy fejlesszük önálló beszédkészségüket, előadásmódjukat; étlapról menü összeállítása, aminek az árát át kellett váltaniuk különböző valutanemekbe – extra matek óra összeadással, szorzással, százalékszámítással -, mintha külföldön lennének. A gyerekek lelkesen vettek részt minden feladatban. Arra is figyeltünk, hogy az osztályközösséget is próbáljuk erősíteni: minden osztály egy közös célért dolgozott, hogy megnyerhesse a fődíjat, mely 10.000.- forint hozzájárulást jelent felsőben az év végi osztálykirándulásukhoz. Ugyanakkor osztályon belül két külön csapatban is kellett dolgozniuk, tehát egymás ellenfelei is voltak. Visszajelzések alapján, volt, ahol a két csapat nagyon szépen össze tudott dolgozni és egymást segítették, de volt olyan osztály is, ahol a versengés nagyobb szerepet kapott kezdetben. Mindent egybe véve, a heti programok jól sikerültek.

Pénteken tartottuk az eredményhirdetést. A versenyt az alsósoknál 4.c osztály nyerte, akik a nyereményből palacsintázni szeretnének menni, a felsősöknél a 6.c nyert, akik a nyereményt az év végi osztálykiránduláshoz fogják felhasználni.

Szervező kollegák: Antalffy Ágnes, Budai Katalin, Eördöghné Árva Ildikó, Dobos Erna, dr. Retteghyné Végvári Andrea és Vaday Viktória

 

Dobos Erna  és Vaday Viktória