1039 Budapest, Fodros utca 38-40. | Telefon/Fax: 388-65-85 - Telefon: 240-10-70 | E-mail: fodros-a@kszki.obuda.hu
OM azonosító: 034832
Alapítvány a Fodros utcai iskoláért Számlaszám: 11703006-20052755 Adószám: 18034271-1-41
Fenntartó: Észak-Budapesti Tankerületi Központ | 1033 Budapest Fő tér 1.
telefon:+36 (1) 437-88-68 | e-mail: eszakbudapest@kk.gov.hu

Adventi kiránduláson a Fodros

A jubileumi adventi kirándulást ezúttal kétnaposra terveztük Salzburgba és Bad Ischl-be.

Reggel 6-kor indultunk busszal az iskola elől. Az út hosszú volt, de egy kis pihenőre megálltunk Mosonmagyaróváron. Tovább utazva a busz ablakából gyönyörködtünk a vadregényes tájakban.

A következő megállóhelyünk már Ausztriában volt Mondseenál egy Landzeitnél.

Fél 3-körül érkeztünk meg Salzburgba.  Az egyébként is bűbájos városka karácsonyi díszekbe öltözve olyan volt, mint egy mézeskalács-település.

A Dóm előtt zenészek játszottak, a fabódékból sült gesztenye és forralt bor illata áradt, és a csípős hideg ellenére vidám kis csoportok verődtek össze a macskaköves utcákon.

Az idegenvezető körbe vezetett minket a belvárosban. Egyik nevezetesség a másik után: Dóm, Hercegérseki Palota, Ferences templom, Mozart szülőháza, Mirabell kastély parkja.

A karácsonyi vásárban kaptunk 2 óra szabadidőt. Élvezettel sétálgattunk, vásárolgattunk a csodálatosan kivilágított belvárosban, az ünnepi forgatagban.

Kényelmes szállodában töltöttük az éjszakát.

A következő nap reggeli után újra buszra szálltunk.

Majd Bad-Ischl-ben, Ferenc József nyári rezidenciájában időztünk. Meglátogattuk a császár villáját, ahol sok magyar vonatkozású emlék is található. Nagy örömünkre az eredeti ischler-t is megkóstolhattuk.

Hazafelé úton még megtekintettük a festői Gmundenben az apró szigeten álló vízi kastélyt.

Fáradtan, de rengeteg élménnyel az esti órákban értünk haza Csillaghegyre.